Effectief leren en digitalisering
Digitalisering is niet meer weg te denken in ons bestaan en zie je overal om je heen. Het is een zeer waardevol middel om de lessen te ondersteunen, maar biedt ook de nodige uitdagingen. In deze training word je meegenomen in verschillende mogelijkheden om digitale-tools een didactische meerwaarde te laten zijn voor je lessen. Want, welke tools zijn geschikt om je online les dynamischer te maken en hoe zet je ze in? En actueel: hoe kun je inhaken op een tool als ChatGTP of andere AI-mogelijkheden? Naast het laten zien van een aantal tips en tools, haken we ook in op het T-PACK model om je les in balans te brengen én houden. Vergeet vooral je laptop niet mee te nemen, want het is de bedoeling om vooral ook zelf actief bezig te zijn tijdens de training.
Resultaat:
Aan het einde van de training heb je:
- Verschillende manieren opgedaan waarop digitalisering een didactische meerwaarde kan bieden aan jouw lessen en ben je in staat deze te integreren in jouw onderwijspraktijk.
- Voorbeelden van geschikte digitale tools gekregen om jouw lessen dynamischer te maken en weet je hoe je deze effectief kan inzetten.
- Geleerd hoe je verschillende AI-tools zoals ChatGPT en andere AI-mogelijkheden kan benutten om jouw onderwijs te verrijken.
- Het T-PACK model toepast om een evenwichtige en effectieve lesstructuur te ontwikkelen die technologie, pedagogiek, en inhoud met elkaar verbindt.
- Hands-on ervaring opgedaan met diverse ICT-tools door zelf actief bezig te zijn, waardoor je beter voorbereid ben om digitale tools in te zetten in jouw lessen.
Tijdsinvestering: 1 of meerdere dagdelen (+/- 3 uur). De training is maatwerk en kan worden toegespitst op jouw leerwensen.
Wil je meer weten? Neem gerust contact op met Joost Dusseljee of bel 030-232 48 22
Stichting VO-content werkt zonder winstoogmerk. Ook staat VO-content geregistreerd bij het Centraal Register Kort BeroepsOnderwijs (CRKBO). Dit betekent dat ons aanbod BTW-vrij aangeboden kan worden.
Offerte aanvragen
Of bekijk andere trainingdatums