Hoe arrangeer je jouw les helemaal naar jouw manier van lesgeven? Met open leermateriaal is het mogelijk om lesstof te selecteren maar ook om alles zelf aan te passen. Bij de Stercollecties van VO-content kan dit tot op het kleinste detail. Het aanpassen van het leermateriaal kan zo simpel zijn als het veranderen van de volgorde, het verwijderen van onderdelen, zelf materiaal toevoegen, of zelfs het compleet opbouwen van een leerlijn van zelfgemaakt digitaal leermateriaal! Wil jij hier mee aan de slag? Plan dan de training arrangeren van digitaal leermateriaal bij jou op school.
Training arrangeren digitaal leermateriaal
Resultaat:
Aan het einde van de training heb je:
- een beeld van wat arrangeren is en hoe je dit aan kan pakken
- een idee hoe je een leermodule of lessenserie kan ontwerpen.
- helder hoe je digitaal leermateriaal maken en beschikbaar kunt stellen voor leerlingen in Wikiwijs of SterMonitor aan de hand van de VO-content Stercollecties en je eigen materiaal.
- geleerd hoe je jouw ontwerpproces met behulp van ChatGPT een turbostart kunt geven!
Voor wie:
Teamleiders, docenten en vaksecties die in de dagelijkse lespraktijk aan de slag willen gaan met het arrangeren van digitaal leermateriaal.
Data en locatie:
In deze training wordt de begeleiding en coaching opgezet op een manier die aansluit bij de wensen en behoeften van de school. De training zal een of meerdere dagdelen duren en vindt plaats op locatie van de school. De kosten hiervoor zijn opvraagbaar via joostdusseljee@vo-content.nl
Training leerdoelgericht arrangeren van lesmateriaal
Leerdoelen zijn de basis voor het ontwerpen van jouw onderwijs. Ze geven jou en je leerlingen duidelijkheid over wat er geleerd gaat worden. Bij het gebruik van een methode bepaal je op basis van de leerdoelen welke hoofdstukken en paragrafen je behandelt. Maar met (open) digitaal leermateriaal is het niet alleen mogelijk om lesstof te selecteren. Je kunt ook alles zelf aanpassen. Bij de Stercollecties van VO-content kan dit tot op het kleinste detail. Het aanpassen van het leermateriaal kan zo simpel zijn als het veranderen van de volgorde, het verwijderen van onderdelen, zelf materiaal toevoegen, of zelfs het compleet opbouwen van een leerlijn van zelfgemaakt digitaal leermateriaal! Wil jij hier mee aan de slag? Plan dan de training Leerdoelgericht arrangeren van leermateriaal bij jou op school.
Resultaat:
Aan het eind van de training kan de docent:
- uitleggen wat arrangeren is en hoe je dit aan kunt pakken.
- een leermodule of lessenserie ontwerpen op basis van landelijke leerdoelen en door de school of sectie zelf gedefinieerde leerdoelen, en die is opgebouwd uit thema’s en opdrachten die aansluiten bij de gedefinieerde leerdoelen en tussendoelen.
- deze lessenserie maken en beschikbaar stellen voor leerlingen in Wikiwijs of SterMonitor aan de hand van de VO-content Stercollecties, eigen materiaal en beschikbaar open leermateriaal.
- het ontwerpproces met behulp van ChatGPT een turbostart kan geven.
Voor wie:
Teamleiders, docenten en vaksecties die in de dagelijkse lespraktijk aan de slag willen gaan met het arrangeren van digitaal leermateriaal in combinatie met werken vanuit leerdoelen.
Data en locatie:
De training is verdeeld over twee sessies van een dagdeel op school met enig huiswerk vooraf en tussen de sessies door, gevolgd door een gezamenlijke presentatie van het resultaat aan het eind van het 2e dagdeel. Tussentijds geeft de trainer ondersteuning bij het ontwerpen en bouwen van het leermateriaal.
De training vindt plaats op locatie van de school. De kosten hiervoor zijn opvraagbaar via joostdusseljee@vo-content.nl