De school als lerende organisatie

door Herman Rigter 

Wanneer je als docent, vaksectie of school je onderwijs gaat vormgeven op basis van Leerdoeldenken zul je al snel ervaren dat je meer grip krijgt op je eigen onderwijs, je veel meer vrijheid hebt dan gedacht om je onderwijs in te richten en vorm te geven en daardoor (nog) beter kunt aansluiten bij wat jouw leerlingen nodig hebben. 

              

Herman Rigter zal in zijn presentatie aangeven hoe je als docent, vaksectie of school eenvoudig kunt starten met Leerdoeldenken en dit in de loop van de tijd verder uitbreiden. Na afloop heb je kennis van belangrijke praktische handvatten om morgen ook op jouw school hiermee succesvol te kunnen starten.

over Herman Rigter: 

Herman Rigter (1961) is sinds 2006 werkzaam als directeur ICT bij de Alberdingk Thijm Scholen in Hilversum en omgeving. Zijn werkzaamheden in die functie liggen op het raakvlak van Onderwijs en ICT en met name het zoeken, ontwikkelen en implementeren van innovatieve ICT toepassingen in het onderwijs. 

Voordat hij directeur ICT werd heeft hij 18 jaar gewerkt op Laar & Berg (onderdeel van de Alberdingk Thijm Scholen) als docent aardrijkskunde en informatica, systeembeheerder, ICT-coordinator en afdelingsmanager. Daarnaast is hij werkzaam als adviseur bij de stichting VO-content.

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Schrijf je direct in

Nu inschrijven
Stel een vraag Helpdesk