Leerlingen: "Stercollecties gestructureerd en leuk"

‘Blij dat ze er zijn’, ‘bijna nooit meer schrijven’ en ‘fijner dan boeken’. Het is slechts een kleine greep uit de ervaringen van leerlingen met Stercollecties. Tien scholieren (KBL/GL) van het Merewade College in Gorinchem vertelden erover in een leerlingenpanel.

De leerlingen hebben les gehad met de Stercollecties biologie, Duits, Engels, Nederlands, mens en maatschappij en wiskunde.

Vooral mens en maatschappij scoort goed. De opdrachten vinden de leerlingen leuk, net als de filmpjes. Voor biologie geldt hetzelfde.

Verbeterpunten

Sommige filmpjes van Engels vinden de leerlingen erg kinderachtig. Bij Nederlands mogen de teksten korter en krachtiger. De leerlingen adviseren om meer filmpjes in te zetten als informerende vervanger van tekst.

Tip aan docenten

Ook voor docenten hebben de leerlingen nog een tip: het kán moeilijker. Stercollecties bieden de mogelijkheid om individuele leerlingen op verschillende niveaus les te geven, door simpelweg materiaal van een andere Stercollectie te kiezen.

Kwaliteitszorgsysteem

Het leerlingenpanel is een activiteit die voortkomt uit het kwaliteitszorgsysteem van VO-content. Het gaat om inzicht in populariteit van de Stercollecties door de eindgebruiker en inzicht in bruikbaarheid van de Stercollecties.  Sommige verbetersuggesties zijn direct doorgevoerd in de Stercollecties. De kinderachtige filmpjes zullen vervangen worden en foto's toegevoegd bij een opdracht. Andere verbetersuggesties van de leerlingen worden meegenomen in de jaarlijkse onderhoudsplannen. 

Ook dit schooljaar worden op verschillende scholen leerlingen weer bevraagd over hun ervaringen met de Stercollecties.

Lees het volledige verslag van het Leerlingenpanel 2014 (pdf).

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Schrijf je direct in

Nu inschrijven
Stel een vraag Helpdesk